Spodbude za zdrav življenjski slog

Čas, v katerem živimo, od nas ”zahteva” neprestano hitenje, strmenje k popolnosti, dolge ure dela in kar naenkrat se počutimo utrujeni, izgoreli in brez volje do dela. Obremenjeni s socialnimi omrežji in popolnih slik se hitro ujamemo v gmoti zavidanja, manjvrednosti in razočaranja. Rezultat vsega skupaj je slabo počutje in stres. Vam je to kaj poznano? Zaradi hitrega tempa tudi hitro posežemo po hitri in nezdravi hrani, sladkanih in nezdravih pijačah in na koncu dneva smo že kar pošteno utrujeni. ”Kje naj najdem še čas za šport”, se verjetno veliko kdo vpraša in raje izbere kavč.

V ta namen smo vam pripravili nasvete za spodbujanje zdravega življenjskega sloga. Še preden pa pridemo do tega, dovolite, da vam zaupamo, da se ZDRAV ŽIVLJENJSKI SLOG PRIČNE DOMA.

Dom je prostor, kjer se vsi popolnoma sprostimo in se počutimo najbolje. Obarvamo ga v svoje barve, opremimo s slikami in vsemi drugimi ljubimi stvarmi. Rečemo lahko, da je dom zrcalo našega karakterja, značaja in tudi našega življenjskega sloga. Pa gremo še nekoliko globje. Pokukajmo v  kuhinjo. Kaj se skriva v kuhinjskih elementih in v hladilniku?

Kaj se zrcali v vašem domu;  kakšen življenjski slog? Vam je všeč?

                              Slika 1: Kuhajte zdravo, na mizo za prigrizek postavite skledo sadja

NASVETI ZA SPODBUJANJE ZDRAVEGA ŽIVLJENJSKEGA SLOGA

  1. SPODBUDITE SVOJ DOM
  • Postavite skledo sadja na jedilno mizo za prigrizek. S tem boste tudi polepšali mizo, prostor in spodbudili sami sebe.
  • Podobno storite na klubski mizici.
  • Na kopalniško polico postavite svečko in jo prižgite ob prhanju/kopanju. Vonj prebudi čute in boljše počutje.
  • Poslušajte svojo najljubšo glasbo.
  • Na stene/police postavite svoje najljubše misli, da vas spodbujajo in motivirajo.
  • Dom opremite z opremo, ki vam je res všeč in v vas vzbuja zadovoljstvo.
  • Dom opremite z rastlinami, da vas pomirijo; zelena barva naj bi pomirjala.
  • Stene doma okrasite s slikami vaših najboljših trenutkov in vaših najbližjih.
  • Vzemite si vsaj pol ure časa zase.
  • Izberite si svoj kotiček za sproščanje in odmik.
  • Spalnico pred spanjem dobro prezračite. Iz nje odmaknite vse naprave. Študije dokazujejo, da kvaliteten spanec motijo vsa elektro magnetna valovanja.
  • Spite v temi oz. brez luči. Svetloba moti normalno delovanje melatonina, to je hormon, ki se izloža med spanjem in ima pomembno vlogo pri vseh biološih procesih, ki vplivajo na imunski sistem.
  • Zjutraj spijte kozarec vode.
  • Zajtrkujte. Zajtrk predstavlja najpomembnejši obrok dneva.
  • Posezite po ovsenih ali koruznih kosmičih. Zaužijte kruh iz polnozrnate, koruzne moke.
  • Iz kuhinjskega regala odstranite hrano z visoko vsebnostjo maščob. Raje jo zamenjajte z nizkokalorično. Npr: navadno olje zamenjajte za olivno olje, saj zaradi vsebnosti nenasičenih maščob ščiti srčno-žilni sistem. Čips zamenjajte z oreščki, semeni ipd. Balastne mlečne izdelke nadomestite z z izdelki z manj maščobe in manj sladkorja.
  • Posezite po pustem (nemastnem) mesu, perutnini, po ribah, divjačini. Pusto meso ”oteži” človekov metabolizem, zato telo porabi več kalorij in podaljša občutek sitosti.
  • Zaužijte dovolj sadja (v dopoldanskih urah) in zelenjave.
  • Posezite po stročnicah. Kuhajte, ne pogrevajte. Zdravo hrano postavite na vidno mesto v hladilniku (grški jogurti ipd…)
  • Zdrava živila postavite na vidno mesto v kuhinji, da vas bo opominjala na vaš cilj – na zdrav življenjski slog.
  • Izbirajte živila iz polnovrednih žit in žitnih izdelkov.
  • Omejite uživanje alkohola in sladkanih pijač.
  • Spodbujajte družinske člane, da jedo do občutka sitosti in ne prenajedenosti.
  • Za tolažo ne uporabljajte hrane – izberite sprehod v naravi, gibajte se.
  • Ne jejte vsaj 3 ure pred spancem, če pa že morate, pojejte nekaj malega, npr: od 3 – 5 rezin sira.
  • Gibajte se (vsaj pol ure na dan)
  • Na vidno mesto doma si postavite telovadni pripomoček, da ga boste videli in se spomnili, da je danes čas za vadbo.
  • Izberite si prostor za vado; vadite lahko tudi v dnevni sobi
  • V lepem vremenu se gibajte zunaj, saj napolnite telo s kisikom, narava pa spodbudi dobro počutje in veselje.
  • Aktivno preživljajte družinski čas – bodite z otroki – igrajte se z njimi, tekajte, kolesarite ipd.
  • Za nagrado za gibanje se razvajajte pod tušem z najljubšim vonjem. Priporočamo Aloe vero vitalizing shower gel z bio izvlečkom kivija, ki poživi kožo in duha. Po prhanju si kožo namažite z negovalnim losjonom za telo, ki sprošča in obnavlja kožo – priporočamo Aloe vera body losjon z bio izvlčekom magnolie.

 

Slika 2: Primer zdravega zajtrka: polnozrnati Figuactiv kosmiči z brusnicami in mandlji, dodani k jogurtu

  1. SPODBUDITE SLUŽBENO OKOLJE

Če ste v pisarni, si na pisalno mizo postavite družinsko sliko ali sliko ljubljene osebe/živali, postavite okvir z vašo najljubšo mislijo, da vas motivira in spodbuja. Predal s čokoladami in bonboni zamenjajte s sadjem ali oreščki. Če lahko, si v službi skuhajte zdravo kosilo, ki vam ne vzame preveč časa, npr: polnozrnate testenine, juha, polenta, belo pečeno meso, riž, razne solate. Pijte dovolj vode. Okus vode lahko obogatite z limono ali metinimi listi. Če ste na terenu, poskusite ne izpustiti obroka. Posezite po polnovrednih prehranskiih nadomestkih,kot sta polnovredni shake ali juhice z Lifetakt linije – potrebujete le vodo/mleko in šejker, da ročno pretresete gmoto… ali morda posezite po vlakninah, ki dajejo občutek sitosti). Če greste na kosilo, si izberite zdravo kosilo in ne hitro prirpavljene hrane. Morda si pred napornim delovnim dnem že večer prej pripravite kosilo ali zdravo malico kar doma (običajnemu sendviču dodajte humus, listnato zelenjavo, paradižnik…). Če ste bolj sladkosnedne vrste, si kupite kakavove čokolade ali čokolade z manj sladkorja in vlakninami, kot so Figuactiv ploščice, ki služijo tudi kot nadomestek obroka, in so super tudi za na pot ali po športni aktivnosti.

Slika 3: Figuactiv juhica se tudi v službi hitro skuha in poživi tako telo kot duha

 

  1. SPODBUDITE SAMI SEBE

Najlažje se je po napornem dnevu usesti pred televizor in počivati. Ampak veste kaj? Svojemu telesu in zdravju boste največ dali, če boste malo pomigali.  Postavite teniske in telovadno opremo na vidno mesto, aktivirajte se z glasbo in samo pojdite. Ne potrebujete veliko. Že pol ure za gibanje v celem dnevu je dovolj, da poskrbite za svoje zdravje in zdrav življenjski slog. Če pa se gibate še več, pa toliko bolje. Pojdite na sprehod, lahkoten tek, pojdite kolesarit ali se poditi za otroki, zaplešite. Pojdite v svoj kotiček in pomigajte. Telo vam bo dobro vrnilo z dobro – z večjo motivacijo, boljšim počutjem in večjo storilnostjo. Presenečeni boste. Začnite z manjšimi koraki in na začetku ne pretiravjate, da vas ne bo minila volja. Za nagarado se oprhajte za vas s  posebnim gelom za pranje, ki v vas prebuti čute in dobro počutje (priporočamo Aloe vera vitalizing shower gel, ki prebudi kožo in počutje).

                                                        Slika 4: Ne premišljujte. Samo začnite.

 

  1. UŽIVAJTE V ŽIVLJENJU

Bodite srečni. Sreča je ključ do zdravja, lepote in uspeha. Ko ste srečni ste pozitivni, ste zdravi, pozitivna energija se kar čuti in k sebi privabljate stvari, ki si jih želite in vse vam gre kot po maslu. Pravijo, da lepota izvira iz notranjosti. In res je. Ne le da smo dobri in prijazni; ko smo srečni, je telo sproščeno, ni zakrčeno, koža ima nek posebno lep sijaj in smejalne gubice so obrnjene navzgor in ne navzdol. Vidite, splača se.

                                                    Slika 5: Življenje je sladko, če le vi poskrbite za to.

 

V spodnjiih slikah smo pripravili NEKAJ PRIMEROM VAJ ZA LAŽJI ZAČETEK. Priporočamo, da si naredite osebni urnik vadbe, kamor si zapisujte načrtovano vadbo. Verjemite, da je to zelo dobra motvacija, še posebej, ko boste gledali za nazaj in boste presenečeni, kako pridni ste bili.

Slika 6: osebni urnik in bležnica znata biti popolna motivacija

Aktvino preživljanje prostega časa z družinskim člani je prva in prava spodbuda za zdrav življenjski slog.

                

 Slika 7:In ne pozabite Vsak dan je pravi dan za začetek in za spremembe. Začnite že danes.

 

SLOVARČEK besed:

Aerobne vaje: tek, hoja, poskoki, kolesarjenje, rolanje, plesanje. Gibanje, pri katerem gibamo ”s kisikom” in se lepo spotimo.

Anaerobne vaje: vaje za moč. Je gibanje ”brez kisika”. Vaje za moč delamo v intervalih – pri spodjih primerih priporočamo, da vsako vajo ponovite 3 x 15.

Raztezne vaje so vaje, s katerimi si raztegnemo in razbremenimo telo, mišice. Kadar vam ni ne za aerobno in ne za anaerobno vadbo, se vsaj raztegnite in se boste takoj počutili bolje.

Priporočamo, da en dan v tednu skombinirate aerobno-anaerobno vadbo, tudi, če boste vadli doma v dnevni sobi. Kako to zgleda?

Pričnete z lahkotnim ogrevanjem: tek na mestu ali v krogu, hitro izmenično dvigovanje nog (skipping) naprej/nazaj (brca v zadnjico), V korakanje in korakanje na stran. Nadaljujete s poskoki, dvigi trupa, sklecami, mountain climber-jem – naredite vsaj 3 serije po 15 ponovitev.

Vadite glede na vašo zdravstveno stanje in sposobnosti, izberite vajo glede na letni čas in počutje.

   Slika 8: Primer razteznih vaj; vaje so izvedene doma v dnevni sobi

                         Slika 9: Primeri anaerobne vaje; vaje so izvedene doma v dnevni sobi

Slika 10: Primer aerobnih vaj: vaje so izvedene doma v dnevni sobi

 

LR Lifetakt - prehranska dopolnilaSlika 10: LR: More quality for your life.