Otrok, vrtec in bolezni? Mora res biti tako?

Kako okrepiti otrokov imunski sistem pred vstopom v vrtec?

Po lepem, vročem in sončnem poletju nas pričaka lepa, barvita, a ne tako vroča jesen. Dež, veter in neprestano hitenje zbijajo voljo, energijo in dobro počutje. Potem sta tukaj še prvi vrtčevski in šolski dan, ki nekaterim staršem predstavlja stres in strah, ali bodo otroci to leto zdravi. Večina mam ob tem pomisli na stalne prehlade, izcedke iz nosu, neprestane viroze in na ponavljajoče se obiske pri zdravniku in seveda, odsotnost od dela. Zato vam v tem članku  predstavljamo 5 pravil za krepitev otrokovega imunskega sistema.

Verjetno se veliko katera mama sprašuje skozi poletje ali vsaj avgusta, kako in s čim zaščititi in okrepiti otrokov imunski sistem pred vstopom v vrtec?

Kako okrepiti otrokov imunski sistem?

Kako se izogniti vsemu temu?

Prvo pravilo : zdrava prehrana

Kako okrepiti otrokov imunski sistem?Vse se začne z zdravo in dobro prehrano. Zmanjšajte vnos aditivov, sladkorjev, konzervansov. Ponudite otrokom polne in zdrave obroke z vitamini in minerali. Hrana naj bo čim bolj raznolika. Otrok naj je svežo zelenjavo in sadje, stročnice, semena, oreščke, jajca in meso.

Otrok naj spije dovolj tekočine, predvsem vode, izogibajte se sladkanim in gaziranim pijačam.

Za sladkor je dokazano, da bremeni telo . npr: kadar je nivo krvnega sladkorja previsok, pogosteje obiskujemo stranišče. Zakaj? Ker ledvice delujejo pospešeno, da bi s tekočino izločile odvečen sladkor iz telesa. Potem je tukaj neprestana žeja in utrujenost, omotica, suha koža ipd. Otrok naj se počuti čim bolj svobodno in lahkotno.

Drugo pravilo : gibanje otroka

Kako okrepiti otrokov imunski sistem?Otrok naj se dovolj giba. Gibanje krepi človeka, njegov značaj in tudi odpornost telesa. Otrok med gibanjem aktivira svoje telo: pospeši se bitje srca, požene se kri po žilah, dejavne so vse mišice in telo prejme dovolj kisika, kar je tudi dobro za boljše razmišljanje in koncentracijo. Med gibanjem se krepijo tudi kosti – postajajo trše in odpornejše. Med gibanjem otrok spoznava samega sebe, svoje telo in svoje zmožnosti. Otrok si prične zaupati.

Tretje pravilo : spanec

Dober spanec.

Seveda je odvisno od starosti otoka, a strokovnjaki menijo, da otroci rabijo vsaj od 10 – 14h spanca. Priporočeno je, da se otroke daje spat ob isti uri in tako ne motimo otrokove notranje ure in mu zmedeno ritual. Spanca otrok ne bo nadomestil, ravno obratno, naslednji dan, dva ali tri zna biti prav naporen, šoloobveznen otrok pa tudi brez volje do učenja in sodelovanja med poukom.

Kvaliteten spanec.

Večina otrok spi ob prižgani luči, ker jih je strah. Dokazano je (https://physoc.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.14814/phy2.13617) da je bolje, da otroci spijo v temi. Zakaj? Zato, ker moti normalno izločanje melatonina – to je hormon, ki se izloča med spanjem in ima pomembno vlogo pri vseh bioloških procesih, ki vplivajo na otrokov imunski sistem.

Študije tudi dokazujejo, da kvaliteten spanec motijo vsa elektro magnetna valovanja, ki jih otrok ima v sobi. Priporočamo, da naprave odstranite iz sobe.

Četrto pravilo : sproščen otrok

Otrok naj bo čim manj pod stresom. Dokazano je, da stres ruši odpornost imunskega sistema. 80% imunskega sistema se nahaja v črevesju. Če je otrok pod stresom, je telo skrčeno. Težko gre na stranišče, boli ga trebušček, ki je napihnjen. Od tega boli glava, oči in otrok je utrujen, izmozgan. Naj bodo otrokovi dnevi razigrani, veseli in produktivni. Ob večerih preberite pravljico, da se otrok sprosti, umiri in lažje zaspi.

Peto pravilo : podpora zdravju in boljšemu počutju

Po upoštevanju vseh dosedanjih korakov se imunski sistem krepi tudi s prehranskimi dopolnili, ki so podpora k zdravju, k boljšemu počutju in večjim zmožostim.

Verjetno se veliko katera mama sprašuje skozi poletje ali vsaj avgusta, kako in s čim zaščititi in okrepiti otrokov imunski sistem pred vstopom v vrtec?

Priporočeno je, da se za zaščito in krepitvijo otrokovega imunskega sistema prične vsaj 1 mesec pred prvim vrtčevskim ali šolskim dnevom. Tudi telo porebuje svoj čas, da absorbira vsa hranila in pride iz nule na plus in v optimalno zaščito (že zdravilo potrebuje 1 teden rednega jemanja da se pozdravimo in nato še delujejo in zdravijo cca. 2 tedna). Zato, dajte prehranskemu dopolnilu vsaj (min.) 1mesec, da popravi porušeno ravnovesje.

Mame bomo prve spremembe opazile že po parih dneh, saj se bo otrok počutil bolje: bo boljše volje, bolj nasmejan in manj utrujen, bo lažje in večkrat šel na stran, lepše bo spal in bo bolj dojemljiv in z več energije.

Priporočamo, da se kure s prehranskim dopolnilom držite vsaj 3 mesece, lahko pa tudi več. V zimskem času se lahko kura s prehraskim dopolnilom podaljša do konca pohoda virusov; tako bo otrokov imunski sistem dobro zaščiten. Nato se naredi pavza – prehranska dopolnila še imajo učinek in nato za novo šolsko leto ponovite isto kot ste to storili zdaj.

LR Lifetakt - prehranska dopolnilaPri izbiri prehranskih dodatkov za otroke smo pozorni na sestavine. Ali je brez konzervansov, brez aditivov, brez sladkorja in kolikšna je vsebnost določenih vitaminov, mineralov, elementov v sledeh, encimov. Pri probiotikih smo pozorni na število sevov in na vrsto probiotičnih bakterij – da se bakterije ne ”prekrivajo” med sabo. Predvsem pa moramo vedeti, zakaj želimo določeno prehransko dopolnilo kupiti.

Beta-glukan, vitamin C in vitamin D so za otroka zelo pomembni, zato smo pozorni, da kupimo dopolnilo s temi vitamini, še boljše pa je, če vsebuje še več hranilnih snovi. Iz naše ponudbe priporočamo Vita Aktiv vitamine z 21 raličnimi vitamini.

Še večjo in boljšo podporo za otrokov imunski sistem nudi kolostrum, ki poleg vseh vitaminov vsebuje še minerale, elemente v sledeh, rastne faktorje, imunoglobine, imunoregulatorje in ima protivirusno in protibakterijsko delovanje in pripomore k naravni obrambi telesa.

Probiotiki so bit črevesja. Za popolno odpornost priporočamo probiotike iz 12 različnih sevov s prebiotim FOS. Za pospešeno absorbcijo probiotikov se otroku lahko ponudi tudi aloe vera z okusom breskve (brez sladkorja), ki otroka nahrani s preko 250 hranili.