20 razlogov za tek ali hitro hojo

Tempo današanjega časa nas dobesedno počasi ubija. Stres, utrujenost, izčrpanost, hitra hrana…”Komaj da najdem čas za druženje z otroki, kje naj šele najdem čas za gibanje? …si reče večina in se zlekne na fotelj.

DAN IMA 24 UR

Verjamem, da je to najlažje in si govoriš, da si malo počitka na dan pa res zaslužiš. Res je, vsak si ga. Vendar verjamem, da je tudi pri vas doma enako: sakodnevni vrvež v službi in doma…Morda so tukaj tudi neprespane noči zaradi otrok; pri nas so. Vendar kljub temu verjamem, da si lahko na dan, v 24-ih urah, najdeš vsaj 30 minut za gibanje. Verjemi, da ti bo gibanje bolj koristilo kot ležanje na fotelju. Tudi sama sem mamica in vedno najdem čas zase, saj to pomeni, da bom zaradi gibanja imela več energije, bom bolj mirna in moji punčki bosta to začutili. Poleg tega pa ju s tem učim tudi zdravega življenjskega sloga. Otroci so odsev nas samih; kaj delamo, kako živimo, kaj govorimo, kako se obnašamo…

Ker sta tek in hoja naravni obliki gibanja in ju obvladamo skoraj vsi (hojo sigurno, tek pa skoraj vsi)  in sta tudi velika odganjalca stresa, sem se v tem blogu razpisala o razlogih, zakaj poseči po teh dveh oblikah gibanja.  Ampak nič hudega, če ne maraš teči, zato pa poznamo tudi hitro hojo. Namen je isti, gre le za nekoliko počasnejše gibanje. Če pa ne maraš nič od tega, pa sta dobri obliki aerobnega gibanja tudi ples ob najljubši glasbi, ples z otroki, plavanje, kolesarjenje ali rolanje.

      

                         Tek ali hitra hoja nista draga, izvajamo ju lahko kjerkoli, po niju pa je zagotovljeno dobro počutje.

 

20 RAZLOGOV ZA TEK ali HITRO HOJO

  1. Tek ali hitra hoja nas spravita v gibanje v naravo
  2. Odlična oblika aerobnega gibanja – to pomeni tudi, da možgani in telo prejmejo dovolj kisika
  3. Zaradi kisika v telesu smo bolj zbrani, skoncentrirani, imamo več energije, počutimo se bolje
  4. Krepi se srčno-žilni sistem in poveča se gostota kosti (kosti so bolj trdne)
  5. Poveča se kapaciteta pljuč – pridobivamo na kondiciji
  6. Dodobra se prepotimo, kar pomeni, da si na povsem naraven način očistimo telo
  7. Med gibanjem se izločajo endorfini. To so hormoni, ki se sproščajo v možganih in nam dajejo občutek zadovoljstva, sreče – odganjajo stres in zato se počutimo bolje
  8. ”Učimo” se vztrajnosti in premagovanja ovir
  9. To je čas, ki je ”naš” čas, da se sprostimo, premislimo stvari na novo, dobimo nove ideje…
  10. Nekateri ljudje tečejo ali hodijo v parih; skupinah – to krepi človeške vezi in ljudje se socializirajo oz. poistovetijo s pripadniki te skupine
  11. Ljudje se s športom med seboj povezujemo, spoznavamo…
  12. Tečemo ali hitro hodimo zaradi zdravja
  13. Tek je najuspešnejši in najhitrejši način za izgubo telesne teže in s tem do bolj zdravega telesa – vendar je potrebno začeti pametno; brez pretiravanja.
  14. Gibanje na zraku krepi imunski sistem, kar nas dela odpornejše
  15. Napolni nas z energijo, močjo, samozavestjo in samozaupanjem, da zmoremo
  16. Tek ali hoja nas krepita tako v telesnem in duševnem stanju: ”zdrav duh v zdravem telesu”
  17. Najcenejši način gibanja
  18. Tečemo lahko kjerkoli in kadarkoli
  19. S tekom in hojo si lahko oblikujemo telo
  20. Zaradi gibanja na svežem zraku lažje in boljše spimo

NIKOLI NI PREPOZNO – dejstva za prihodnost

Prebral/a si top razloge zakaj tekati ali hitro hoditi, zdaj pa si poglejmo še dejstva za prihodnost. Tudi če dosedaj nisi tekal/a ali hodil/a, nič hudega. Nikoli ni prepozno za zdravje in dobro počutje. Npr; za čvrstost kosti lahko veliko naredimo v mladosti, do 35. leta, kasneje pa so učinki na kosti žal manjši. To pišem zato, ker se večina, še posebej ženske v menopavzi, spodapadajo z osteoporozo; torej z krhejšimi, šibkejšimi kostmi, kar pa pomeni večjo možnost za zlom. To je en veeeeliiik razlog, zakaj tekati ali hoditi. Zaupam pa ti, da gostoto kosti povečaš tudi z vsemi vajami, ki premagujejo težnost (hoja po stopnicah, hoja v hrib, poskoski, vaje na fitnes napravah…).

Za dodatno pomoč pri gostoti kosti in hitrejšo regenercijo mišic po teku, predvsem, da se izognemo mišičnim krčem,  priporočam Pro Balance minerale. Ženskam v menopavzi pa toplo priporočam WomanPhyto Activ tablete, z dodanim kalcijem in vitaminom D, ki sta za kosti zelo pomembna.Z

Če pa je prisotna bolečina v sklepih, imam pa zate Aloe vera gel za pitje Freedom, ki poleg 83% Aloe vere vsebuje še sestavine za dograjevanje sklepne tekočine: glukozamin, kolagen, hondroitinsulfat, dodan je tudi vitamin C. Za zunanjo uporabo pa jaz prisegam na Aloe vera Termo losjon, s katerim si obolelo mesto namažem pred vadbo, da mi požene kri požilah – mi predhodno ogreje ta mišični predel in tako je bolečina zmanjšana, ob redni uporabi pa bolečina izgine.

Da pa se po teku ogreješ, pa si preberi nora dejstva o Brškinovem čaju, ki lepo pomiri in zaščiti imunski sistem.


Za lažje gibanje in podpora k gibanju :

 

Natalija Kotnik, diplomirana športna trenerka