Vonj, zgodba in spomin

Fotografija nosi v ozadju zgodbo in spomin..

prav tako ga nosi vonj..

Že Egipčani so uporabljali razna kadila in dišave pri svojih obredih. Bogata elita je z vonji lilije na svojih oblekah simbolizirala svoj status v družbi. Kasneje, z Grki in Rimljani, se je na dišave začelo gledati kot na neko vrsto umetnosti. Najstarejši parfum (najden na Cipru) bi naj bil star več kot 4000 let. Sestavljali so ga vonji koriandra, mirte, sivke in rožmarina.

Do masovne proizvodnje in širjenja parfuma, kot ga poznamo danes, pa je prišlo v Parizu okrog leta 1190. Iz Pariza se je tako parfumska industrija razširila tako rekoč po celem svetu.

KAJ JE SPLOH PARFUM? V ČEM JE RAZLIKA MED PARFUMSKO IN TOALETNO VODO?

Dišave so sestavljene iz esenc in alkohola (ponavadi etanola).                

Poglejmo si naslednjo razpredelnico:

PARFUM Od 15 – 30/40% esence 90% alkohol Vonj je intenziven in obstojen, cena pa nekoliko dražja.
PARFUMSKA VODA

(Eau de Parfum, EdP)

Od 8/10% – 15% esence 85/90% alkohol Vonj je na koži obstojen nekaj ur.
TOALETNA VODA

(Eau de Toilette, EdT)

Od 4 – 8% esence 80/85% alkohol Vonj dokaj hitro izgine.
KOLONJSKA VODA

(Eau de Cologne, EdC)

Od 3 – 5% esence 70/80% alkohol Uporabljajo jo predvsem moški, ni preveč obstojna.

Najpogosteje se bomo verjetno srečali s parfumsko vodo, kjer sta cena in obstojnost dišave dobri prijateljici. Prav tako je veliko bolj primerna za vsakodnevno uporabo, ker je vonj vzdržljiv a vseeno ne preveč močen oziroma koncentriran.

KAKO IZBRATI PRAVO?

Vsaka dišava je, kot glasba, sestavljena iz različnih not, ki se skupaj zlijejo v akord oziroma celoto. Note so razdeljene v tri kategorije imenovane olfaktorna piramida:

  • bazne,
  • srednje         
  • vrhnje note.

Vse skupaj ustvarjajo specifične vonjave. 

             

Tako ločimo:

  • cvetne,
  • sadne,
  • citrusne,
  • lesne, eksotične oziroma orientalske vonjave.

Potem pa se lahko nekatere vonjave tudi povežejo med sabo.   

 Recimo:

Cvetno-sadna vonjava zanjo,                        Lesno-začimbna vonjava zanj.

 

OLFAKTORNA PIRAMIDA

  1. Vrhnje note: zavohamo jih takoj ob nanosu, na koži ostanejo kratek čas, ponavadi so to sadni in sladki vonji. Ravno zato je čarobnost dišave toliko večja, nikoli ne vemo kam nas bo popeljal vonj. Pa tudi hitro bomo kupili kakšnega in se potem ujezili, da ne diši tako kot je test v trgovini. Zato vedno počakajmo, da pride do izraza bazna nota!
  2. Srednje note: izražajo karakter parfuma (lesni, sadni, orientalski ipd.) obdržijo se nekaj ur.
  3. Bazne note: na koži ostanejo najdlje (če je dišava kakovostna zdržijo nekatere tudi do 24 ur). To so globoki vonji, pogosto sestavljeni iz lesa, vanilije, sandalovine, specifične začimbe ali ambra. Da jih zavohamo, traja nekaj časa (pomemben je razvoj parfuma na koži).

DIŠAVE ZA PREHOD IZ POLETJA V JESEN

Ob izbiri dišave, seveda v prvi vrsti upoštevamo ali nam je všeč ali ne, potem pa bodimo pozorni tudi na zunanje dejavnike: letni čas, temperatura zraka… prav tako na priložnost: ali gremo zvečer v gledališče, na pijačo, koncert … ali se želimo odišaviti za službo, kavo s prijateljico…

Poletne note, vroče temperature: dišave, ki vsebujejo sladke poletne cvetlice, kot so vrtnica in cvetovi pomaranč, pomešane z vonjavami svežega sadja, kot je malina ali breskev. Prav tako so primerne dišave s tropskimi notami, torej otoški cvetovi ter tropskega sadja. Ko sonce močno pripeke izberimo lahkotne in igrive vonjave.

Jeseni se temperature nekoliko spustijo: vonji rdeče pomaranče, dišave, ki so nekoliko bolj nasičene in zapeljive ter vsebujejo moške note in začimbe vonje. Primerni so vonj sandalovine, mošusa, jantarja in jasmina.

Ustvarjanje dišav je tradicija LR Health & Beauty podjetja že več kot 30 let. LR parfume LR odlikuje visoka kakovost dišav, vrhunske sestavine, visoka vsebnost parfumskih olj in potrjena moč dišav. S temi lastnostmi se je LR uveljavil kot vodilni partner pri oblikovanju dišav po vsem svetu.  Zato ni presenetljivo, da številne mednarodne zvezde kontaktirajo LR, da ustvarijo svojo linijo parfumov zanje. Posebnost je, da so parfumi dermatološko testirani, da jih koža dobro prenaša.

KONCENTRACIJA PARFUMSKEGA OLJA

IZDELEK             LR            KONKURENCA

Eau de parfum  12,0 – 25,0%    8,0 – 15,0 %

Geli za prhanje   2,5 – 4,0%         0,5 – 2,5%

Losjoni za telo     2,0 – 3,0%        0,2 – 2,0%

 

Karolina Kurkova ima pri  LR svojo linijo parfumov. Vas zanima, kaj ima o tem za povedati? Poglejte si tukaj.

 


Preglej moške parfume 

 

Preglej ženske parfume